Världens Bästa Fredag 13:e !

Det har varit en helt oförglömlig afton en Underbardag och en spektakulär Bal... Jag har vid det här laget tappat räkningen på alla fabulösa fester och ståtliga baler jag varit på och det gör ju att den typen av tillställningar lite tappar sin charm det är svårt att överglänsa det oöverglänsbara men denna Fredag den 13:e var undantaget som bekräftar regeln; Just i motsatt till vad ryktet säger blev allt HELT PERFECKT!

Så nu vill jag dela med mig av mitt lilla lyckorus och föreviga denna känsla...



Sista bilden visar Karolinska Institutet och Rektor Harriet ( detta är ingen mode blogg och ska så förbli så hennes vagra rosa klänning blir det närmaste ditåt! ) Det har varit så många baler att jag tappat räkningen och fått medalj som KI-Hedersmarskalk...medaljen fick jag när jag fortfarande pluggade på KI men nu doktorerar jag och det kanske är dags att gå vidare men varför? Varför inte bara njuta lite, lite till? Det var en fabulös afton som väntat med flera kära återseenden och nya glädje spridare. Detta och den goda stämningen vad var som förevigade just denna kväll som så oslagbart exemplarisk, Den pompiga cermonin med fin underhållning, Den goda middagen i Gyllenesalen:  ( givetvis försäddes vi med riklgt med viner och likör men som strikt Nykterist/absolutist avstod jag från dessa till minna bordsgrannars favör som snabbt blev något mer en Salongsberusade...)


Förrätten var: Créme Ninon med Forellrom toppad med Champange, Kuvert bröd.


Varmrätt: Halstrad Rengbågslax från Halland med färnkålskryddade grönsaker, blåmusslesås och kokt färskotatis.


                                                    
Efterätten serverades på fyverkeri fat i äkta Nobel-fest Anda!
Vaniljglasstårta med hallonsorbét kanelflarn och färska jordgubbar...

Betyg: Superbt gott! :)


...och sist men inte minst avslutades kvällen på Blå hallens "dansgolv" med en stor orkester och dansanta gester som svängde loss i alt från vals-bugg-slowfox och gud vet vad fötterna sved klackarna smattrade kjolarna svepte runt som rastlösa vårbrisar, som om det inte vore nog dök i sista stund en saknad och älskvärd joker upp och kvällen var således fulländad... och det var och förblev alldeles underbart....






..... och nu sitter jag hemma i min alldeles egen lägen het i min sköna säng med mina älskade kattungar och bara njuter...

Jag gjorde en Askungen och lämnade festen vid midnatt, när allt var som bäst - som sig bör! Natti :) <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...