Ett stort framsteg och gäster!

*ett litet steg för mig ett stort steg för tryggheten!*  eller hur det nu var...?

Idag, ja alldeles nyss hände nått ofattbart! :O helt fantastiskt! Det känns som att vi kanske kommer lyckas! :D Vi hade gäster idag Katt gäster för de kom för att hälsa på lilla Raad de vill nämligen bi hans nya  föräldrar och det tycker vi låter bra för de har ett stort hem en snäll Katt snälla föräldrar och snälla barn - kor sagt super bra! det var ju lite läskigt kan man tänka med så så mycket 2-beningar jag och husse och gäst-mamman och hennes två söner hela 5 svanslösa lika många som svansar dvs 10 st! ojoj fullt hus mamma Akiki höll sig tryggt inne i kattgömman medans ungarna lekte och flörtade med gästerna!

Hon har blivit socialare och kommer endag bli en bra kattkompis tror jag! Ofta ser vi att hon kommer fram för att dia men bara när dörren är stängd så hon kan ligga mot den mellan kattsandlådan och sitt krypin det är ju tryggast så! Hon ligger där och tittar till ibland men rätt var det är så sussar hon sött...






Men nu så idag hände nåt speciellt - utöver att gästerna kom och att Kattitzi välte ner blomkrukan! :P
Kattmamman var framme fast dörren var öppen! Hon låg dessutom i andra sidan rummet vid sängen  - och mer än så jag behövde in i sovrummet och gick jätte lungt och försiktigt småpratades - och hon lät mig! Utan att fräsa eller springa iväg eller flytta sig hon bara låg där och lät mig gå förbi och höll ett vakande öga (inte skräckslaget mer avvaktande hon blinkade och kisade) Det var ett så speciellt moment jag ville dela med mig! Verkligen en milstolpe jag längtar efter att kunna gå runt fritt och att hon ska kunna göra det samma utan att oroa sig <3







Kattera växer så det knakar både på insidan och utsidan - nu har jag uppdaterat sidan om kattfamiljen så ni som kanske vill adoptera en av ungarna får veta mer om dom! Vi har även skrivit in kön :)  *mjau*

Kommentarer

  1. Härligt, vilket framsteg! nosbuff

    SvaraRadera
  2. Åh va underbart att hon gjort framsteg :-) har själv varit jourhem till skyggisar och det är en mäktig känsla när de gör framsteg :-)

    Sv:
    Hihi ja kattungar skall pilla och busa på allt som rör sig. Vår lilla Luna som är 8 månader har såååå mycket bus i kroppen, hihi brukar säga att hon är lite som Emil i Lönneberga.

    Ja, jag tror absolut aktiveringsvideos kan vara bra för katter :-) tex om man jobbar så kan man sätta på en film så får katten lite hjärnaktivering.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...