att vakna till 3:e Världskriget en Lördag-morgon

Imorse väcktes vi extra tidigt redan kl 4.40 det lät som kannonerna laddades berlinmuren revs och vetnameserna avrättades i vårat sovrum! Dunder brak majauande väsande klösande kaBooom och Bang-bang. Bang! Vad e det som händer kan man undra!? vågar inte titta nyvaken som jag var - du vill inte veta mumlade husse som tryckte täcket över öronen.... kikade lite försiktigt och såg när Katt gerillan just välte kattsandlådans tak medans Katt-armen i ena hörnet försvarade "under-sängen" territoriet och i andra hörnet just demonterat transportburen flitar överalt och belägrat korgen som någon ivrigt släpade runt med blodturstiga huggtänder kattsand bimbarderades överallt med ivriga -Kravs-Kravs och katmaten och vatten skålen låg utvält i en sörja på golvet! .... jag kände att jag nog skulle sova en timme till och vaknade så till ett ödelagst sovrum i total förödelse... de skyldiga stod ej att finna.. kattitzo sov mot min mage och övriga stod vakt vid slagfältets kant!



Helt oskyldiga! 

Så det var bara för mig att röja undan nästan 2h tog det man kan ju inte dammsuga metaldrakar e ju sååå läskiga!... så det blev sopborste disktrasa skura och plocka och pussla tills allt såg ut som inget hänt, en dag ska ju dessa missar ( när de är 12 veckor och lugnat ner sig) få egna hem så jag ska bespara er med bilder från förödelsen utan istället bevisa att det gick bra att iårdningställa :) inget förstört inte äns mitt fina fisk-bens-parkett golv som skyddas av en välbehövlig gigantisk vaxduk ;)  lite förbehållning är bra att ha!




... så snart husse vaknat igen ( för ni kan ju gissa vem som städade upp alltihopa :) så bär det av till villan i mälarhöjden för att grilla och njuta av vårsolen! hoppas det inte ser allt för akotiskt ut när vi kommer hem ikväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...