Muta eller Belöning?

Ibland undrar jag om det är så himla stor skillnad mellan muta eller belöning, man får en muta för att ev göra nått bra och en belöning för att man gjort nått bra? Är inte det bästa båda att muta lite för att våga eller orka göra nått och sen få belöning det måste väll vara det ultimata? Igår kväll upptäckte jag ialla fall att Akiki är stormförtjust i Tysk Kycklingkorv! Så jag satsade på lite muta och lite belöning....



Kände mig lite småsugen och orkade inte laga nått så jag tänkte steka upp några sen tyckte jag dom luktade väldigt speciellt och starkt och undrade om katterna skulle tycka om det? Vet inte men fick ett infall och skärde en liten skiva som jag försiktigt sträckte fram till Akiki hon tittade först skeptiskt på mig såklart men nosen vibrerade intensivt och tydligen tyckte hon också att det luktade mums försiktigt slickade hon upp den lillabiten och snabbt 2 till, jag donerade hela min portion i små små bitar som hon bara fick från min hand och tillslut satt hon och spann och slicka de på minna fingrar så jag var lite freck och klappade henne under halsen så som jag brukade få göra förut efter maten. Det var första gången på säkert 2-3v som ajg fått röra vid henne och hon blev inte arg, den kännslan är svår besktivbar det liksom värmde mig innifrån och jag blev sådär glad som man blir en vårdag när solen tittar fram himmelen är klar blå och detinte spelar nån roll att det är kallt och man har tagit fel jacka så man fryser för man har fått upp hoppet om att nu ska det snart bli så där super bra! :)



Mammsan Vågade sig fram strax därpå för nu hade hon fått upp aptiten och då kunde jag gått få stanna kvar i rummet för nu skulle hon minsn mumsa på de där spännande skålarna som låg framme, Mjau-abborre, Mjau-kalv-för-kattungar, torrfodret, majsvälling och så en slurp vatten sen var hon mätt och belåten och la sig att sova mitt i allmänn beskådning mitt hjärta gav ett glädej tjut när jag så henne ligga där inte äns 1m framför mig tillrätta hon tittade på mig och blinkande som om hon försökte säga att hon kanske, kanske om hon fick mer av den där goda korven skulle ge mig och de där knasiga 2-fotingarna en chans endå :)

Jag var på ovanligt bra umör igår för Dels så bond´ade jag ju med mamsen sen hittade jag mina älskade inlagda Sushi-Ginger nära hemma på asian market efter bron vid Fridhemsplan mellan F&Svettis och Dressman har inte hunnit smaka en det sparar jag till helgen :) nom nom...


Sen så fick jag veta att jacg presterat A i kursen på Journalist utbildningen på JMK som jag läser parallet med att jag doktorerar ( heltid) , just detta att jag läser JMK utbildningen ( heltid) parralet gör ju att jag måste bevisa för mig själv att jag klarar båda och lite till  utan att försumma något ( jag var ju simmtränare på SSIF förut kvällstid men det fick ligga på is denna termin så jag köra bara vikarie). Det kanske inte förvånar men jag känner att det går lite bättre sen vi fick katterna jag laddar mina batterier bättre blir en gladare piggare person som orkar men och när orken tar slut så finns jus ötnosen och vännerna och när jag kommer hem fluffiga familjen som alltid ska vara så gosiga och omhänder tagande för det är ju så att man tar hand om varandra i flocken, för dom tar ju hand om mig också <3



Kommentarer

  1. Gullefjun! Stora framsteg måste jag säga =)
    Hon kommer nog snart ligga och spinna i knät på er!!

    Hoppas på fler sådana uppdateringar.. =)

    /Anna (jourhem till Pishi och Watson)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...