En Fredagkväll ska man inte vara på jobbet!

Idag har varit en seg dag och den blir än segare koncentrationsförmågan försvann vid strömavbrottet före lunch och har inte hittat tillbaka än :( Dagar som denna önskar jag att jag kunde jobba hemma ligga i sängen framför datorn och gosa med kattungarna, de växer så det knakar nu och i helgen åt de "riktig" kattmat för första gången! De är ju fyra stycken så även om mamma låter dem dia så gått de går e de väldans beniga små krabater! Så efter bara någon vecka beslutade vi oss för att köpa mjölkersättning på pulver ( tänka sig det finns speciell för kattungar på djuraffärer!) Men inte var det lätt inte de klöser och piper och vill minsann inte bli matade, men att slicka i sig kattsand i kattlådan så man får ont i magen gör dom fast nappflaska var inte populärt!



Så igår kväll äntligen lyckades jag mata lilla Boo (som har varit lätt matad jämfört med de andra) han e nog magrast av dom och drack en hel flaska själv! Sen somnade han i mitt knä av utmattning! Det var det mest bedårande må jag säga! och gången dessförinnan klättrade han upp i mitt knä efter att ha blivit matad och satt där en lång stund slickade sig om nosen och tittade på mig med stora  förundrade ögon!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...