Stora Katter

Dax för mig Akiki att gäst blogga ( igen) eftersom Jour-matte och Jourhusse är på jobbet är det lika bra att passa på! *mjau * Ja de flästa av oss har ju haft glädjen att träffa en "Felis silvestris catus" altså en "Tamkatt" även kända som Sötnosar Pälsklingar Mysbollar Smygsvanar ja kärt barn har många namn ni vet .. 





:3  men ibland så glömmer ni bort att vi egntligen är stålta vackra Rovdjur. En liten pip-lurv eller en fjäder-boll smakar gott speciellt om man fått lurpassa på den själv! Tvåbeningarna vet att vi gillar kött nomnomnm jag tycker mycket om fläskfile och kyckling korv inte lika mycket om räkor men om jag fick chansen skulle jag gärna smaka en sån där liten springande pip-svansare igen... men nu kommer man ju ingen stans sen man kom hit! Ett rum blir det bara... eller nja det är inte sant det finns flera rum och ett stort fönster att titta ut genom men jag håller mig i sovrummet det är tryggast så här finns ju kattlådan sandlådan och mat i mängder matskålen är ju lika stor som jag men det är för att vi är 5 svansar som mumsmar (jag och min 4 tottar) så jag tar och dagdrömmer lite tillbaka till när jag var en vild katt på Djurö en charmig singel tjej som tog dagen som den kom solade mig i solen och lurpassade och lekte på vad som än dök upp fri att göra vad jag ville, nåja så var det kanske inte riktigt det var kallt och ensamt läskigt och så frös jag och var hungrig jämt det är nog därför jag inte vill lämna sovrummet det är så tryggt och mysigt här alla är snälla och matar mig med vad jag vill bara ni inte skvallar till min jour-matte så hon ska försöka kela igen!


... men dagdrömma skadar väll inte? Tänk om man var ett ståtligt "Bergs lejon" en puma ( Puma Felis concolor ) i vild marken som ingen rådde på och alla beundrade ett Riktig Rovdjur! *mjau!*








såg en kattblogg idag men till min förvåning var det en riktig puma jag har hört att de bara finns i nordamerika men den här bodde i Sverige precis som jag... och snygg som katten var den! *spinnnn*
*vill ni också dräggla över den här skönheten kan ni göra det här  * 


* Puma * 

Kommentarer

  1. oj, jag blir så rörd. Är så kul när ngn gillar bilderna på mig. Kan hälsa att jag även är en riktig jagande Puma, fast oftast är det flugor och fjärilar som slås ner men även en och annan fjäderbit.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...