Nya "Pirates of the Caribbean On Stranger Tides" - Världspremiär bjöd på riktig Sjöjungfru frossa!

Igår den 18 Maj hade Nya "Pirates of the Caribbean On Stranger Tides" premiär och jag och sötnosen var på Rigoletto Premiären, den var över förväntan bra en äkta matine-film som lyckat bryta sig låss från de tidigare men endå beva charmen och dessutom bjöd på riktig "Sjöjungfru frossa" jag ska inte avslöja mer än så ...





De lyckades även klämma in en liten roman som jag total föll för tråts klicheer och flåttigt smörande mys så var det underbart underhålland - just sjöjungfru biten var min favorit även om det fanns en hel del coola karaktärer som Jack Sparrows Pappa " Captain Teague" som spelas av Keith Richards i Rolling Stones och gör det super, dessutom sägs det vara därifrån Jonny Depp fått sin inspiration...




Nu mer Sjöjungfrus:









Inspirationen var lite annorlunda men ändå har de behållt det traditionella tänket med hur man i sagor och Folklore ser på Sjöjungfrus - vilket jag blev mycket nöjd med! Här kommer concept art!
En intervju med Syrena kan ni se  här







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...