Vampyrkatter

Igår skulle jag gosa till det och bjuda katterna på färsk möllerskinka tajmingen var kanske inte den bästa för det var mitt i bus-å-lek timmen dom far runt som hysteriska busväder men va tusan tänkte jag dom e ju framme allihop och säkert hungriga! oj va dom slet och rev och lekte och så plötsligt trodde lilla jägaren Plumsan som endag kommer bli en riktig-mus-dödar-maskin att minna fingrar var skinka!






Man tycker de ser så oskyldiga oskuldsfulla små änglar men egentligen är de små speedade vampyrkatter! .. eller ?






Jag pep till ( eller nja jag tjöt till) det var så oväntat och läskigt det tyckte kattisarna oxå som flög i vädret och gömde sig sen skulle alla vara extra keliga för nått fel var det ju med jour-matte som aldrig höjer rösten eller skriker eller tjuter man kan ju undra vad som skrämde henne så?

.... Lika bra att vara extra gosiga och trösta Kattitzi sov i vår säng hela kvällen, i skrivande stund ligger hon trykt mot mitt lår och spinner och har gjort så hela morgonen! (se första bilden nedan) Hon mys-sussade med oss hela natten hon är riktigt bra på att trösta så söt att man glömmer bort att det gör ont sån skulle dom ha på sjukhusen! vilken grej!






... hedan efter blir det att mata med "mjau" i skål och vara extra försiktig med fingrarna om jag nu ska få behålla dom, det var ju tråtts allt en olykshändelse för vampyr katter finns ju inte på riktigt? Eller...? ....


... to be continued....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...