Katter Som Pratar

Jag har gjort en liten iaktagelse... Vår jourkatt mamma är väldigt verbal av sig...

I början tänkte jag att det kanske är för att hon är mamma och måste kommunicera med sinna ungar, hon är ju den andra kull vi tar hand om och jag känner lixom igen det hela... att spinna så att ungarna känner sig lugna och somnar eller för att det är skönt att bli diad, att muttra (inte just morra) när dom biter i svansen och att jama lite så att dom ska komma... men nu har jag fått bevis på att hon ofta pratar i sömnen ( jodå hon snarkar i sömnen likväl) det hela började när hon flyttade in under sängen och man mitt i natten eller på kvällen/morgonen kunde väckas av besynerliga ljud - hade faktiskt en jätte konstig dröm om att en massa utomjordingar pratade med mig och jag förstod ingentig, det hela kulminerade när jag vaknade och insåg att utomjordingarna fortfarande mumlade i mitt öra detta var i det där yrvakna skedet när man eg fortfarande sover, för sen vaknade jag med ett ryck - men hörde fortfarande rösterna! Då insåg jag att kattmaman låg direckt under mig vid sängkanten (osynlig) och att det var hon som höll en liten monolog mitt i natten... det har hänt lite då och då men nu senast ( sen utrymmet under sängen försvann) låg hon och sov mitt på golvet med slutna ögon efter att ha slutat snarka började hon tjattra en massa inget mjau eller spin eller jam bara jätte konstig babbel - kattiska!!!!
....vad tusan ska detta betyda?

det lät ungefär såhär:

ps. helt sant! så om nån kattkännare därute kan förklara varför så gör järna det! drömmer hon mardrömmar kanske?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...