Sakta vi genom stan


Det har varit en underbar vårdag tulpaner och småbarn frodas i det gröna gräset i Vasaparken, Det som för några månader var en isrink för skridskoåkare är nu en fotbollsplan för spontant spelande ungdomar och diverse annat folk, det värmer och jag tänker på våren om det bara vore varmt nog att ta ett dopp!




Monica Zetterlund har gjort en av mina absoluta favorit visor och denna beskriver nog mångas kärlek till just Stockholm på ett nära och intimt vis, kan dock tänka mig att vissa * min pappa inräknat * dock ser det som än nära konkurrent till "Stockholm" sången av Lasse Berghagen allas vår teddybjörn ;) ...



Frestelsen till just ett dopp och närmare bestämt ett kvällsdopp blev väldigt eggande när det bar hem längs med Årstaviken där båtarna låg redo och bryggorna lockade i skymningsolen. Enplats som betyder lite extra för mig så det var med nostalgi jag åter vandrade längs det så välbekanta vattenbrynet....




Stockholm är känt som "Skandinaviens Venedig" ett inte oförtjänt smeknamn till Öarnas stad, den är vacker och lockande alla tider på året och nu mot sommaren är jag extra tacksam över att detta är just min hemstad som jag alltid kommer vara trogen tråtts otaliga resor, tvärtom efter varje resa börjar jag uppskatta min stad mer och mer och gläds över att komma hem som att återse en kär vän.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...