Mat-hybris och en egen fårfäll!

Jag har nog läst lite för mycket katt bloggar för tydligen fins det dom som låter sina mjauisar äta ostbollar, och chips och gud vet vad! Själv är jag kanske lite väl konservativ men nu igår löpte uppfiningsrikedommen amok...
Givetvis när det vankas middag ska ju alla få smaka, speciellt om det är kyckling file eller fläskfile vilket det ofta blir och det vet kattfamiljen! Och jag vet att dom uppskattar min matlagning ;)
Men så igår vart det till att rensa lite i kyl å frys... lite skinka donerades och ett halft paket fiskpinnar som var bårta på några svansviftningar... imorse vart det ostmaka och se när det blir kälk-backe på osten blir det rackarns svårt att hyvla så jag donerade osten också oj va fort det slank ner! Till och med mamsan slickade länge och väl på minna fingrar! I söndags åt hon ju massa kyckling file så hon har nog lärt sig att när vi kommer vankas det gottis så hon blir mer och mer tålig och trygg numera när jag tittar på henne blinkar hon till omedelbart och blundar ofta vi får nästan gå runt fritt i sovrummet bara vi inte går för nära!

har inga matbilder men tänkte bjuda på lite annat kattgos.. från igår ( och om ni oroar er för att vi låter kattungarna gå på bordet så är det bara när vi är hemma och har kåll på dom, dessutom vet alla som har kattungar att det är OMÖJLIGT att efter ett tag hindra dom från att titta runt spec om man har 4 stycken små duracell-katter som kan flyga 1m!)






Och jag har ju en renfäll och 2 fårfällar men tyvärr är dom inte så populära. la renfällen där mamsan brukar ligga vid dörren men det var bara en gån hon vågade ligga på den :( inte så konstigt när man tänker efter hon har ju levt hela sitt liv i det vilda och fellen skulle ju kunna vara ett slumrande rovdjur....


  Mys <3

Kommentarer

  1. Ser att du är uppe i 1626 besökare, det är inte dåligt inte :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...