Vår i vasaparken - sol i stan och fullt på Schemat

Jag har fullt på Schemat - som vanligt! Nu har solen och vårvärmen etablerats här i stan och färglada kjolar, tunna linnen och korta shorts klär Stockholms folket! Det är ljuvlig spirande grönska var man än vänder sig!





Detta har varit en så intensiv vecka så jag knappt fått njuta av härligheten... I måndags var ju norrläningarna på besök och dessförinnan blev det lunch på stadshuset i tisdags fastnade jag framför mikroskopet hela natten inpå onsdagen och onsdagen bara flög iväg! Jag hade hoppas hinna ta en sväng och titta på Quarneval-bygget på Valhallavägen vid KTH som jag beskådat genom fönstret på de dagliga bussturerna mellan JMK och KI men trafiken stog till så det fick bli en snabb sväng i stan för att fixa 25 års present och sen laga middag till sötnosens kära mor som svängde förbi på besök...


Idag stog trafiken still igen så jag och min kursare hoppade av 3 mitt i bilkön och promenareade till fots det var härligt att få en anledning att kunna kosta på sig att få komma ut lite! Kunde inte låta bli att dela med mig av några underbara vårbilder jag fångade :) Imorgon Blir det bal på Stadshuset och Lördag Quarnevalen och sen 25 Fest! Vilcken speckad vecka :O









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...