Rött är sött :)

Nu är det min tur Akiki  att gäst blogga för jour-matte måste plugga fast hon bara sitter på Facebook! Typiskt tvåbeningar! Här i huset tycker vi om rö-tottar det är ju väldans snyggt och charmiga är vi och snygga både jour-husse och jag, mamma Akiki är Rö-tottar så vaga inte mjaua nått annat!



Har ni märkt att jour-matte e så fräck att kalla mig Akiko istället för Akiki? Mårrhårsresande är det hon påstår att det finns en Japansk film från 1961 Akiko (film) som heter så och en vacker Japansk skådespelerska vid namn Akiko Wakabayashi en Bond-Brud dessutom som inte äns är röd-hårig som om en tvåbeningarna kan mäta sig med mig? murr-murr... nu är det nog på sin plats att vässa klorna och tassa tillbaka så jag tänkte dela med mig av det här fotot från en greklandsresa och passa på att busa med jour-husse för har ni sätt på maken vad mycke röd päls han har!    :O


Vi Röda skönheter är ju lite ovanliga som ni vet "lite exotiska" som jag ( mjaoou) speciellt röda honkatter ( spinnn) Statistiskt sett är 2/3 av alla röda katter hanar och 1/3 är honor. Detta beror på att rött nedärvs via X-kromosomen. En hane har bara en X-kromosom så är hans mamma röd eller sköldpadda kan han bli röd. Men för mig en honkatt som har två X-kromosomer så hade både min mamsi och min pappsi rödhår-genen :3
*Omkring 1-2 procent av befolkningen världen över har naturligt rött hår. På norra halvklotet ligger siffran cirka 2-6 procent. Skottland toppar statistiken med 13 procent rödhåriga och 40 procent som bärare av den recessiva genen för rött hår.
Jag surfade runt lite och hittade an annan fager röd-Dam och hon hade en egen Blogg! ( fräs!) eller nja 
nästan :) men fin var hon, nästan lika fin som jag ( spinnnn) Tessla heter hon och Bloggen heter katten Sippo



*nosdutt*



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...