Grattis på 70-årsdagen Gammelhusse! ;)

Idag (och igår) fyllde pappa 70! Så jag och sötnosen var och hälsade på hos dom det bjöds på smörgåstårta ute i trädgården i solen och sen blev det glass maräng och tårt-efterrätt (tyvärr glömde jag fota smörgåstårtan men lite andra blider han jag med!) stort grattis till Gammelhusse!
















Idag Söndag blev det middag hos mig för att fira lite till :) Jag hade lagat Älgskav med färska kryddor och grädde+grönmögel sås samt färskpotatis och lite sallad gammelhusse hade med sig smörgåstårta från igår så jag kunde inte motstå... Till efterätt blev det chokladtårta med vaniljvissp och frukt! :)
Ni kanske undrar varför jag säger gammel husse? - Jo han e ju husse åt vår lilla Taxelina Bella och hon är så gammal  att hon blivit vit om nosen precis som gammel husse (15 människoår + ) men de är pigga å glada båda två!






Bella fick följa med hem till mig lilla kattisen Plumsan och hans mamma sov lungt i sovrummet! Så det var super bra! Plumsan fick lite älgskav det var uppskattat!




 Hoppas ni hade en bra helg! Kramar från oss!

Kommentarer

  1. Jam KATTulerar gammelhusse i efterskott !!!
    Den där glassmarängen såg himla mumsig ut tycker både jag o matte :)

    SvaraRadera
  2. Grattis jamar vi med så här i efterhand. Vilken fest! Älgskav, grädde och smörgåstårta... Mums! Kurr och burr.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...