Efterlängtat besök (av min favo-faster )

Idag cyklade jag hem lite extra snabbt från jobbet blev knapt blöt tråtts att jag vart dyngsur på rutten till jobbet!... Anledningen var ju att jag skulle få besök :) Jag hade haft lite förbehållning och förberett en lax-spenat-parmesan paj dagen innan! så när jag väl kom hem åkte den in i ugnen :)


Före:
 Efter:
Ganska nöjd med tanke på att det var första gången jag lagade "paj" utan hjälp! :) *vuxenpoäng!* Det blev NomNom såklart!


Till Efterätt hade min underbara Faster med sig egen plockade Hallon från vårt sommarställe! :O
Vi pratade om att åka ut dit i helgen och kollade in vädret.. men det stod Regn Regn Regn...
....dessutom hade vi besök från Stockholms katthem som kom på besök i arla morgon stund...dom hade tydligen massa kattungar på kö och behövde jourhem så snuttisen övertalade mig att bjuda hem dom... vi får se just nu behöver jag lite andrum så en tur till landet låter lockande... tråtts Regn!


Nu ska jag gosa lite med snuttis läsa lite solkatt-berättelser och sen blir det film!

Trevlig kväll på er :) <3

Kommentarer

  1. Mmmmums så smarrig pajen ser ut och färska Hallon Mmmmm !!!
    Här ska det visst oxå regna HELA helgen :(
    Förstår om du behöver lite paus innan ni öppnar er dörr för nya kattungar.
    Tycker det är strongt du orkar att vara jourhem , hade jag aldrig fixat hade slutat med att jag behållt allihopa :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...