Hello Kitty Walking!

Igår skulle jag egentligen till söder för att hänga med lite JMK kursare på AW men stötte på min kollega vid torsplan på vägen och vi började små prata, det ena ledde till det andra och så plötsligt hade jag komit på besök hem till henne och efter 1 månads (tjat/väntan från henne) träffat hennes jour katt Kitty. in kollega är utbytes phD student från Pakistan hon älskar djur så jag övertalade henne att bli Jourhem, det är ju perfeckt när man vill ha ett djur men inte kan köpa ett eget då man ska till sitt hemland om 4 år... Hon fick Kitty via TopCat-Akutgrupp och det vart kärlek vid 1ögonkastet mins hur hon ringde mig och tjöt av glädje när missen skulle komma och alla dagliga uppdateringar vid morgon fikat (jag är säkert lika dan med mina kattfamiljer!)  nåväl äntligen fick jag alltså träffa lilla (jätte tjocka) Kitty <3


Sedan började det ösregna och jag insåg att jag var fast där (cycklar ju och då vill man inte iväg till andra sidan stan i regnet!!!) - vi såg världens finaste regnbåge!!! Å så lekte vi lite med Kitty....






... och då frågade jag om gullebullen fick lite motion hon bor ju i en etta? Nä, hon hade ju ingen sele och ville inte att missen skulle rymma... sagt och gjort vi slaktade ett lakan som blev en provisorisk mjuk sele lagom för en promenad i korridåren! Vilken fart det blev på Gullebullen Kitty flög fram!!!! 3 varv i den långa korridåren sen nosade hon upp hemdörren och somnade i hallen! <3 Vilken dag! Jag har nu lovat att låna ut familjens kattsele och vi ska ta en liten promenad i parken i veckan! :)





*to be continued*


Kommentarer

  1. Vilken sötnos! Bra att kunna vara jourhem när man vet att man inte kan ha katten hela tiden.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vilken sötis :)
    Jättebra att det finns folk som ställer upp som jourhem !!!
    Man tager vad man haver sa ...
    fiffig hemmagjord sele ni gjorde !!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...