Ska inte missa min Raring på Tv4: Talang kl 20.00 ikväll!


Fick ett överaskande sms idag, Min raring Martina Krook ska dansa Lindy Hop ! Jag har ju ingen "TV" hemma för jag hinner aldrig titta på TV så det får väll bli till att åka hem till pappa för att se...Och jag kan hälsa att som tränare och dansare är hon Grym! Har själv aldrig dansat det men det ser ju spännande ut! 
Dansen  Lindy hop är en swingdans från New York i USA som även kallas Jitterbug. Dansen skapades i Harlem på 1920- och 1930-talet, som en utveckling ur Charleston och i princip alla andra danser som de dansande kände till. Det sägs att namnet kom till när Charles Lindbergh flugit över Atlanten och välkomnades i New York. På gatorna dansade människorna och speciellt en, solodansande, man utmärkte sig. En reporter frågade denna dansare vad det var för dans han dansade. Med ett leende svarade mannen att han dansade "lindy hop". Sedan dess har det kallats The Lindy Hop...




Hoppas hon vinner eller kommer till Final! :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...