Mei and the KittenBus

Jag Älskar Ghibli-Studio har sätt nästan alla filmerna av Hayao Miyazaki. Dom har sin unika charm, det är Japans verion av Walt Disney och det trollbinder både vuxna och barn... I min granne Totoro får man bl.s. se karaktären "katt-bussen"  ねこのバス, Neko no basu och när jag tänker på vår kattmamma som ligger i sängen ser jag kattbussen framför mig! :D  - gör inte du? 













Vist är hon slåående lik! Med de gula ögonen, färgen på pälsen T.O.M den randiga svansen- och posen! Tycker inte ni det också? 


Ps. det finns en uppföljare till Totoro : Mei and the Kittenbus, som bara visas på Ghiblimuseet i Mitaka, Tokyo. Mei (från Min granne Totoro) är på nattliga äventyr med kattbussens barn. se mer...

Kommentarer

  1. I love Hayao Miyazaki, bland det bästa man kan se i animerat-väg.. Hon är väldigt vacker er kattmammsing =) och jag håller med, väldigt lik bussen!! =)

    /Anna (jourhem till Watson och Pishi)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...