En stor portin fisksoppa till middag tack. Och hemmagjord Jordgubbstårta

Jag lagade fisksoppa igår men kunde lixom inte äta för jag var för spänd inför tentan.. Ställde kastrullen på bordet och när jag tittade bort doppade fyra svansar ner nosen i den så jag gav upp och donerade bort den... Till stor glädje kan jag tillägga - och lika stor förvåning för inte visste jag att Raad älskade kokta morötter Katitzi och Boo inte kunde få nog av ägnudlar i hemmagjord fiskbuljong och att Plumsan kunde sörpla omåttliga mängder buljong vart den tog vägen är ett stort mysterium eller snarare 4 små och ett lite större men morgonen därpå var skålen HELT tom - till minsta droppe, inte en fiskbit, en grönsaks smula fanns kvar!





Min Favorit faster Inger kom på middag idag och det är ju så sällan vi ses nu när hon är på landet så mycket så jag hinner sakna henne alldeles för mycket. Därför var det dax att bjuda hem henne på middag. Färsk lax med färsk potatis och spenat och en "hemma gjord jordgubbstårta" eller nja nästan...
jag är INTe bra på att baka  - jag har lärt mig att laga mat så det går om jag vill men jag har framför allt lärt mig att ta till Knep! Så jag köpte färska jordgubbar fet grädde från arla och en kladdkaka ( Ekströms är tveklöst Bäst men frödinge går an) sedan vispade jag grädde med jordgubbar för rosa färg och garnerade det var både gott snyggt och enkelt! :)





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...