Mondag efter en slitig Söndag!





Igår blev det städ-dag hela dagen ni vet ibland så orkar man verkligen inte... men har men ett eget hem får man kavla upp armarna och ta tag i eländet...tvätt högen hade gått på gödsel och bara växte och disken göjode biologiska experiment som sakta fick egen oönskad odör, damtussarna frodades och en miljon jag vet inte vad spred sig överalt i alla hörn och vrår till kattungarnas glädje och min förtvivlan förvildades sakta lägenheten till en tropisk djungel ( spec med tanke på att det var tropisk hetta i lägenheten - och ute - och med tanke på att vi hade 5 vilda små och större tigrar som hoppade på lianer stup utkiksposter och kvicksandliknade tvättberg....) Medans katterna lekte kuddkrig i sängen och Tarzan i vardagsrummet och Kapten Nemo i badrummet fick jag slita hela dagen det var iof slitigt för missarna oxå de var ju tvugna att prestera högt för att leva ut upp till kattunge energi kvoten så mycket spännade som händer när det är städ-dag.... (husse hade tajmat nog rymmt till en nära väns Svensexa!)







Nåja hur eländigt det än blivit var det söndag - ledig dag så bara att kavla upp ärmarna och ta tag i eländet lyckdes dubbelboka tvättstugan så det blev non-stop städning med 10 tvärt turer mellan 11-19 sen "däckade" jag och katterna i sängen framför SVTplay.se"från Lark rise till Candleford"   en myspysig BBC serie i samma anda som "DownTown Abbey" mycket kattgos blev det tom mammsan låg brevid och matades med kyckling korv jag inhandlat bara för henne och som tack fick jag efter nån timmes tålamod klappa henne försiktigt på ryggen! första gången! :D Boo var den enda som var lite lugn men alla vet ju att varje familj har en "duktig flicka" när resten levede rövare skulle hon gosa med mig och mamsan...



Det var jag värd vilket framsteg efter en heldags slavarbete fick vi lite välförtjänt belönings-glädje ändå...

Kommentarer

  1. Ta över Sigges revir? *drömmer*
    Hans husse och matte försvarar fjäderkotletterna. Det är synd.
    .........................................
    Vilka små söta missar här med!
    Visst är sängen underbar att ligga i?
    Noabuff

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...