Gästblogg : Katteksem Lattehjärta och en odräglig förkylning...

Jaha då var det dax för mig igen att blogga lite för matte är hel kass jue! Hon bara ligger å snurvlar hostar säger att hon har så mycket slem att hon inte kan andas men det e ju bara en förkylning jamar vi andra tänk på alla hemlösa katter som inte har nånstans å bo inte klagar dom å nån ynklig förkylning nä de förfryser öron å svansar utan å jama! Jag har legat i hännes knä å vaktat hela kvällen igår å pussat henne å sovit hos henne och nu på morgonen har jag sovit bakom mattes rygg för att hålla ett öga på na det har jag lovat husse han säger att hon ska vila innan hon springer till jobbet! Och så tror matte att hon ska kunna åka ut å segla hela helgen fräs å jam åt det! Igår var mamma Ruby ute å lekte med oss på kvällen det var kul hon och mamma Jackie pussades en massa vi försökte smygfota men det var för mörkt i rummet... Och så tänkte jag Jama nått KATTastrofalt! Jag och minna 2 syskon som är barn till Ruby har kattexem värst är det för Celest han har det över hela halsen! Men Maximus  som har Jackie som mor slapp :( nu undrar vi om ni har nå tips till oss!? Visst ska vi till veterinären vi har berättat för Kattstallet som hjälper oss så vi får se när dom har tid!?

Som gästbloggare ska jag passa på å visa lite bilder på MIG för även om vi har katt eksem - även kallat "scaby cat" så är JAG (ehm... menar vi)  ruggit söta! Jag e sååå söt å randig å gulvit!








slutligen en rolig nyhet att Jama om: Min bror Brownie har ett vitt lattehjärta på magen! Såååå gulligt! :D




*tass å nosbuff på er Svansar där ute! <3




Kommentarer

  1. Åka ut och segla hela helgen när man är genomförkyld ??!!
    Tycker nog allt att er jourmatte ska hålla sig hemma hos er i sängen HELA helgen !!!
    Väldans gulligt litet hjärta din bror har på maggen :)

    SvaraRadera
  2. Bra att ni tar hand om matte, hon ska nog ligga kvar i sängen. Ni är underbara med eller utan eksem.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ni är så söta hela gänget! Väldans gulligt lattehjärta, det där. Hoppas eksemet försvinner snart. Inget kul alls, förstår vi. Kurr och burr.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...