Snowie gästbloggar om en rörig helg!

Hej idag är det jag Snowie som ska gästblogga lite, tycker det blivit så tomt här på sistonne!
I fredags tänkte jag åååH snart e det helg så mysigt då blir det långa mårnar med massa gos i sängen och kanske lite extra gottis i matskålen! =^.^=
Men INTE  då! - så jamars besviken man blir! fredag kväll var det massa tvåbenta tjejer över de tjattrade och lagade middag och sen hux flux för svan de ut i natten! matte kom hem skamligt sent :( så jag passade på att gosa lite extra och la mig på hennes mage med huvidet på halsen och höll i hårt med tassarna så hon inte skulle smita mysigt att sova tillsammans! Men tidigt på morgonen kom den där fasansfulla inkräktaren!



Den där djungelvarelsen som låter som en panter hon svansade in som om hon ägde stället åt min mat drack ur min vattenskål och jag bara såg på storögt helt i chock! tittade på matte men hon rörde inte en min :O som om inte det var nog så hoppa hon upp i sängen tjattrandes och skulle åmasig och sno min gos-stund! :O och mit i kallabaliken så nös hon som en noshörning med en jätte snor loska i näsrborren som matte fick ta bort och då var det slut med säng myset! Sen ringde det på dörren och matte och en annan tvåbening tjej lagade lunch och bara gosa med nya prickiga vilddjuret (jag har döpt månstret för snoris! för att hon snorar Moahaha!!!) jag nallade lite gottis det tyckte jg var lika bra!





Dom försvann sen ut skulle på nått "vernissage" som hennes vännina Maria hade, på Oddfellow... hem kom hon med en anna tjej som också bara skulle gulla med "snoris" och sen så försvann matte ut i natten igen ush! hem kom hon tidigt på morgonen och fick knapts nått morgon gos alls men jag visade tydligt att det är min matte och höll om henne med båda tassarna för säkerhetskull när det var sovdags....


Söndagen kom en gammal dam som matte kallade Faster, hon gullade oxå med den där snorande prickiga rackaren!  D: vad är detta elände! och som om inte det var nog skulle dom också ut! På "teater" de skulle se Fanny och Alexander på Kungliga dramaten och var borta hela dagen de hade ätet middag oxå! men då slutligen på söndagkvällen så fick jag ligga i mattes säng och hon klappade och klappade och jag somnade spinnandes i hennes famn! Till nästa helg ska jag nog göra klart att det behövs mer gos om det ska va frid i huset!

/ på återseende / Snowie


Kommentarer

  1. Inte lätt med en ny kompis. Blir nog bättre ska du se,vi får hoppas att det där snorandet ger med sig.nosbuff

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...