Brev från Lilla Skakis! En lycklig saga.

Vi är så Glada över att Skakis fått en så PERFECKT familj. Skakis nya matte är ju sjukpensionär och hemma och skämmer bort henne konstant vi har även fått hålla kontakten med regelbundna små glada uppdateringar! Idag såg jag en gudomligt söt bild och ville dela med mig lite till er <3



Första hälsningen - Dagen dom hämtade henne i julas.

Hej- å tack för senast! Jag är såå lycklig, liksom resten av familjen. Nu har lilltjejen stensomnat hos storebror. Resan gick utmärkt, hon sov hela vägen, inrullad i en filt i min famn. Kram, Pernilla. :-)
*
Hon é ju så underbar, vi är helt dökära allihop! Kissat på lådan har hon oxå gjort. Jag satte henne där o strök henne över ryggen- å plötsligt skvalade det! :-D
Vi har förresten döpt henne nu Bella heter hon - efter dig! Ni gör verkligen ett beundransvärt arbete! 



5 januari 2012.

Hej på er! Jag ville bara meddela att lilltjejen mår utmärkt. Någon stödmatning är långt ifrån nödvändig längre eftersom hon helst vill äta JÄMT o hur mkt som helst- hon har liksom ingen botten (har t o m blivit lite rundare!) Och energi har hon som 17; kan fara runt o utforska hela huset i 120 knyck- i ett par timmar åt gången. När hon sedan är helt slut så äter hon- igen, o kryper ner i sin korg med en liten gosedjurs-råtta som hon älskar. Varje kväll ställer jag korgen i en fåtölj som jag drar in mot min säng, så vi hamnar med våra ansikten i jämnhöjd o kan ligga o titta på varann. Jag har oftast en hand på henne under nätterna, jättemysigt! Hoppas att ni också mår bra o att ni hittar en rolig resa! Tack igen, för allting! Kram, Pernilla.



15 januari 2012.


Allas vår lilla älskling växer så det knakar- både på längd o bredd.
Och bäst av allt: skakningarna verkar avta mer o mer för varje dag som går!!!
Balansen är såå mkt bättre o förutom att hon hoppar o studsar istället för att
springa, så ser man inte nån större skillnad på henne o vilken kattunge som
helst! Hon kommer t o m åt att tvätta hela sig själv nu, även om vi 
"stöd-tvättar" lite ändå, för säkerhets skull...
Förbättringen har säkert mkt att göra med att hon är så himla nyfiken;
klättrar överallt- flyger mellan sofforna o studsar runt på upptäcksfärd
i hela huset! Med tre tonåringar i hemmet, som dyrkar henne!, så har hon
konstant lekkompisar!
Fast sedan kommer hon till mamma i sängen (jag har varit kass några dagar),
kryper tätt intill o slocknar direkt. Sovkorgen vill hon inte veta av längre,
nu är det bara sova på mamma i sängen som gäller!
En annan rolig sak: hon älskar tv:n!
Hon kan ligga blick stilla o kolla koncentrerat jättelänge!
Så- kort sagt, allt är kanon med centralgestalten o prinsessan
i familjen!
Lovar att skicka en filmsnutt så fort vi får till en bra!
Ha det nu så gott i värmen- jisses va ni är värda det!!!
Kram, Pernilla med familj.



på återseende ;)
*och stort tack till Pernilla för alla fina bilder och hälsningar!
Vi skänker lite extra solsken till henne idag!





Kommentarer

  1. Vad härligt att det blev så bra! Underbara lilla skakis!!Tack för att du delar med dig! Nosbuff

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...