STATUS: KATTastrof aka katt kaos... misär...


vart ska jag börja orkar inte tänka! Det är rena rama KATTastrofen...


Panik - intro 
det började med ett Nödrop på FB, två vänner till mig skulle ställa upp verkade det som men i sista stund bangar båda och vad gör man då??
- det såg ut såhär:

Väldigt stressad nu över de katterna som finns kvar hos mannen i Varberg. ( de var 27 st) Transporten går imorgon, fredag och endast 2 av 15 katter har akuthem. Detta är sista försöket till att rädda dem då de som inte åker imorgon kommer att avlivas. Hoppas att det finns någon/några där ute som kan ta hand om en eller flera katter permanent alt. akut.
Katterna som finns kvar är:

- Sköldpaddsfärgad hona på 1 år med sex ungar på ca 21 dagar.
- Tigerfärgad hona på 25v.
- Tigerfärgad hona på 26v.
- Grå skeppskatt, hane på 26v.
- Sköldpaddsfärgad hona på 26v.
- Svartvit hane på 1,5 år.
- Sköldpaddsfärgad hona på 1,5 år.

Panik 1. oändlignatt..


Jag har ju redan en familj hoss mig (från djurhjälpen som söker egna permanenta hem/ 2 syskon) så min  mamma tog med några timmars varsel emot familjen med 6 ungar från varberg (dom var så utmärglade att det bara var ben och vi grät - jag har ju jourhemmat åt 3 kullar innan så detta var MISÄR en av dom minstingen bara skakar hela tiden kunde inte svälja när hon kom, vi tror hon kommer dö fryser äter inte själv blir bortknuffad av syskonen...... är så oroliga!!  mamma och jag sov inget helgen dom kom 3 nätter och 3 dagar nån enstaka timme var bara dom är utsvultna risiga slitna....

Panik 2. Fredag 4 nov

natten tors-fre efter ca 10h resa (utan paus för mat/kiss i en kall bur utan filt etc) kom de sista Varbergkatterna till slutdestination Stockholm och skulle utplaseras min kollega tog två unga honor på ca 5 månader men under natten sa sig hennes rums kompis blivit "akut allergi- sjuk" kan tydligen inte andas knappt så de måste ut och vi räknade timmarna för en lösning - det hela löste sig då en av eldsjälarna som ordnat transport till stockholm tog den ena och en annan (världen coolaste och tevligaste Polis tjej) adopterade den andra första gången i mitt liv jag åkt polisbil i 3h och hade super trevlig! Många tack till dessa 2 damer! 

Panik 3. mjölkstockning döende kattungar och slitna mattar

Kattungarna som var helt utmärglade när de kom till oss hade i sitt förra hem lyckats med bravaden att bita av och äta upp kattmammans ena bröstvårta (som läkt jätte fint ) men resulterat i mjölkstockning! Imorgon Ons kommer min kompis hen till mig från uppsala hon är veterinär och ska ta en titt under helgen (efter hennes inrådan) har kattmamman fått varma omslag och mjölkstocknings klumparna verkar lätta....









Detta är alltså den 4:e familjen jag hjälper och de 22:a katterna..
Idag är jag alltså HELT HIMLA slutkörd! hoppas att nån fin familj adopterar våra små pälsklingar snart så jag kan fokusera på nya och avlasta mamma ( bara vi tar os igenom dena svåra första fas blirdet nog lättare) orkar lixom inte med allt + jobb + heltidsplugget.... om nån därute känner att ni kan ge Azrel och Brownie et fint hem och kärlek så tveka inte! 




<3

Kommentarer

  1. Du/ni är fantastiska. Alla dessa stackars missar. Tur att de har fått komma till dig och din mamma.Vi håller tassarna för att det går bra med alla. Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Åååh jag önskar vi kunde, men all vår fokus ligger på Watson just nu. Hade så väldigt gärna hjälpt till annars. Det är helt fantastiskt att ni orkar slita för dem, och helt fruktansvärt att det inte finns något sorts djurskydd i vårt samhälle... Sånt här ska inte behöva hända.

    Hoppas att det löser sig /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...