Havskatt till middag för mig och katterna!

De åker nu imorgon mina Älsklingar Azrael och Brownie har fått en under bar familj med vill astor tomt och massa barn att leka med. Det känns hemskt tung och sorgligt men jag har pratat med nya husse/matte och vi får komma och hälsa på /hålla kontakten vilket ju e bra! Det är ju ett svårt beslut spec dessa som vi fäst oss vid så mycket <3 Men de är unga spralliga livfulla missar som behöver mkt tid många att leka och gulla med och mycket plats att röra sig på så det är ett tungt beslut men jag hoppas det är det rätta....

Så jag stod där i matbutiken och undrade vad jag skulle laga oss för middag och då framför mig såg jag ett paket färsk "havskatt" ja det blev det smörstekt panerad serverad med ris och  sallad..


" gigantiska fileer räkte till både mig, R och katterna (som fick sin kokt med ris) ... nomnom...
Undrade just vad för fisk som var stor blev filee som hela min underarm! ...googlade lite och såg att minna fileer nog var ungfiskar...

Kommentarer

  1. Sånna där Kattfiskar ska man visst passa sig för säger min matte , dom har rakbladsvassa tänder nämligen !
    Men det är klart att är dom filéade så är ju tänderna borta ;-)

    SvaraRadera
  2. Föredrar nog firren filéad än den som syns på bilden! :) Alltid sorgligt att ta farväl av sina älskade jourkissar, men en tröst är att veta att de får de bra. Fantastiskt att ni får chans att hälsa på också. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns jobbigt men är säkert rätt beslut. Tänk vilken fest ni avslutade med! Tröstbuff

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

1:a Advent - en promenad till största julgranen och NK JULskyltiningen!

classic art Make-over aka yearly Modern Renaissance contest at worth1000.com

Kattväder och rövarhistorier...